من گرفتار سنگینی سکوتی هستم که گویا قبل از هر فریادی لازم است

۱۳۸۸ اسفند ۲۶, چهارشنبه

جشن و سرور شد برپا....ریده شد به هرچی فتوا

همه بودند. از همه جا در همه جا. جشن مقدس و زیبای چهرشنبه سوری برپا شد، چون یک رسم زیبا و انسانی در دل انسانهای آزاده مینشیند. چهارشنبه سوری خرافه نبوده و نیست. رسمی است که به انسانها میاموزد که به طبیعت چگونه نگاه کنند. پدران و مادران ما در زمانی که علم به صورت امروزی نبود احترام زیادی برای طبیعت قایل بودند و از آن الهام میگرفتند. طبیعت و المنتها سازنده آن را؛ خاک، آتش، آب و باد؛ را میشناختند و به آنها به عنوان موادی که ایزد جهان را از آنها آفریده است، مینگریدند. این نشان دهنده والایی سنت و فرهنگ ایرانی بود که در میان این همه هجوم وحشیانه اقوام و فرهنگهای غارتگر و دون مایه زنده ماند و باعث زنده ماندن فرهنگ و زبان ما ایرانیها شده است.
دیروز ایرانیها نشان دادند که در هرجا باشند و هر مشکلی داسته باشند فرهنگ و رسوم زیبای خود را میشناسند و به آن پایبند هستند. چهارشنبه سوری جشن خرافه پرستی نیست و کسی هم از آتش انتظار معجزه ندارد. آتش تنها المنتی در طبیعت است که هیچوقت آلوده نمیشود و برای همین برای پارسها نشان و سمبل پاکی و خالص بودن میباشد. پارسها همیشه عاشق پاکی و صداقت بودند و از آلودگی و دروغ و حقه بازی بیزار بودند. اقوام ایرانی ما بخشندگی را از خاک یاد گرفتند، پاکی را از آتش، زندگی را از آب و آزادگی را از باد. این نشان دهنده بلوغ فکری و بزرگی مردمانی است که تفکر داشتند و دوست داشتند که سازنده باشند نه غارتگر.

اما خرافه چیست؟
اینکه در یک جامعه انسانهایی برای جشن و پایکوبی، که حق هر انسانی میباشد و هیچکس حق ندارد آنرا محدود یا ممنوع کند، به خیابانها میایند و به زیبایی آنرا برپا میکنند، خرافه است یا اینکه در مقابل یک خانه سنگی روزی 5 بار دولا و راست شدن؟ این خرافه است که از روی آتش بپرید و آرزوی سلامتی کنید یا اینکه سر گوسفند بد بختی را ببرید تا از بلاها مصون بمانید؟ قربانی کردن یک موجود دیگر برای خدایی خون طلب نشان تمدن است ولی آرزوی سلامتی کردن از پاکی آنهم بصورت سمبلیک نشان عقب افتادگی؟

دیروز ایرانی آزاده نشان داد دیگر زیر بار خزعبلات فسیلهای اسلامی نمیرود و راه و روشی نوین استوار بر رسومهای زیبای ایرانی انتخاب میکند. رسومی که که جنس ایرانی را از دیگر ملل اسلامزده متمایز میکند. مهندسی فرهنگی رژیم آدمخوار که سی سال گذشته به شدت مشغول بیگانه کردن مردم از آداب و رسوم زیبا و معقول خود بوده و میباشد، دیروز بار دیگر خاکستر شد تا نشان دهنده این باشد که نه ملایان و نه گنده تر از آنها میتوانند ایرانی را از فرهنگ خود جدا کند و نه تنها همگی به ریش فتوا دهنده خندیدند بلکه با صدای رسا فریا زدند تا گنده گوزی و توهم ولی امر مسلمین جهان بودن را آغا باید به گورشان ببرند....

ایرانی زیباست، عاشق زیبایست و دشمن ناپاکی و نجاست چه فرهنگی چه انسانی.

















برچسب‌ها:

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی